8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag, kära läsare!

2. Idag är det heliga trefaldighets dag och jag ska leda mässa och gudstjänst i Ljungsarp (9) och i Grimsås (11) idag. Kommer du dit så ses vi!

3. Det är på många sätt den första ”vanliga” söndagen på bra länge, utan sommarfest eller konfirmation eller vad det kan vara så det känns rätt lugnt.

4. Vilket är bra för jag är lite sliten efter paddlingen med konfirmanderna igår. Jag tror det börjar bli tio gånger som jag paddlat på Jälmån nu, jag märker att jag känner igen krökarna och stenarna allt mer för varje gång. Nu var det rätt besvärligt lite vatten igen men ändå en fin dag med konfirmanderna. En bra liten sista träff såhär efter konfirmationen.

5. Trefaldighets dag är dagen då prästen måste förklara treenigheten på ett begripligt sätt. Hoppas jag verkligen inte för det låter sig ju egentligen inte göras, men det kommer bli en hel del om Gud så som vi lär känna honom genom bibeln, predikan kommer här i morgon i vanlig ordning.

6. Sommarlov är väldigt fina grejer. Än är det rätt långt kvar till semester och det känns hela tiden som att jag egentligen bara vill vara i skogen. Jaja, barnen leker ju glatt i värmen i alla fall.

7. Jag är fortfarande utan telefon förresten. Det sägs att den nya är på väg. Oklart hur många som försökt nå mig under veckan för det märker jag ju förstås inte. Känslan är en blandning av skönt och samtidigt rätt besvärligt så fort jag faktiskt ska kommunicera med någon.

8. Vad gör du denna söndag? Skriv en rad och berätta!