8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Midsommarhelgen rymmer som vanligt en hel mängt gudstjänster och jag och min fru åker runt och leder dem tillsammans med både musik och ord. Idag ska vi till Södra Åsarp 10, till Nittorps gamla kyrkplats 14 och sedan till Dannike 17. Välkommen dit så ses vi!

3. Igår hade jag en predikan som fick väldigt mycket respons. Det är en härlig känsla att tala när man får känna att man har alla med sig. Så talade jag också om träd och vem tycker inte om träd? Idag blir det kanske inte riktigt lika roligt ämne men det är hur som helst rätt tacksamt att predika ute i skogsbackar och  i lite lättsammare gudstjänster överlag.

4. Predikningarna kommer på bloggen vad det lider förstås. Den ena liknar rätt mycket det som stod här igår om enter och dryader i skogarna där du bor…

5. Jag tror trots allt inte att jag predikat så mycket man skulle tro om skapelsen tidigare. Funderar på varför. Kanske att jag är för lojal mot att tala om själva bibeltexterna för dagen? Eller att jag tror man blir för klyschig då? Hur som helst är det ju kanske den viktigaste anknytningspunkten mellan nutidssvenskar och kristen tro?

6. Jag har läst ut en massa böcker på sistone, både som ljudbok och som fysisk bok. Nu får det väl bli bloggposter av de tankarna jag snappat upp där men så får jag väl också börja leta efter annat att läsa.

7. Jag har nästan inga träd på vår lite konstiga tomt, annars hade jag verkligen velat ha en hängmatta. Kanske mest av symboliska skäl men ändå.

8. Vad gör du idag? Hur har din helg varit så här långt? Skriv en rad och berätta lite hur du har det!