9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag tjänstgör jag inte men det gör däremot min fru så jag tar hand om barnen och lär nog inte lyckas gå i någon kyrka idag.

3. Det är annars söndagen som handlar om hur Gud söker upp de förlorade så det är en bra dag att fira gudstjänst på, gör gärna det!

4. Det är fint när sommaren kommit så långt att man kan äta vilda bär. Där är vi nu tydligen. Hittade hallon igår och min mor har hittat blåbär.

5. En annan sak som hänt i veckan är att jag skaffat mountainbike. Jag skojar en del om att det beror på min 40årskris och kanske är det också alldeles sant. Jag är ju inte ens nära 40 än men tänker helt klart mer än vanligt på tidens gång just nu.

6. Det kommer i små grejer, som att jag mer identifierar mig med konfirmandföräldrarna än med konfirmanderna nuförtiden. Eller att det plötsligt är mycket yngre människor än jag som är unga i värdsvida kyrkan eller duktiga unga musiker. Men i grund och botten tycker jag livet är gott mot mig även nu.

7. Eller kanske det beror på förändringar i livet. För er som inte träffar mig till vardags kan jag ju berätta att vi väntar vårt fjärde barn nu inom några månader. Det innebär alltid en blandning av oro och förväntan och kanske lite extra funderingar kring livets gång.

8. Jag såg en fin film med barnen igår, ”Coco” från Pixar. Jag tyckte den var bra och så har jag ju lärt mig att de är väldigt genomarbetade vad gäller dramaturgisk kurva och hjältens resa och såna grejer så jag funderade också mycket på hur berättelsen berättades. Bra berättande gör mig glad mer än berättelsen i sig verkar det som.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!