9 blandade tankar på måndagen

1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev visst inga blandade tankar igår på söndagen. Vi får ta igen det lite idag. Jag tillbringade gårdagen till stor del i kyrkan hemma i Ulricehamn där vi hade kyrkoherdemottagning. Fint att få vara med och be för Henrik i hans uppdrag och att träffa biskop Åke och hans följeslagare Martin igen som hastigast.

3. Nu börjar jag leva i det där märkliga ingenmanslandet i tillvaron då det kan födas ett barn i familjen närsomhelst mellan nu och om en månad. Det är verkligen speciellt. Känslan är att jag inte vill ha frun längre bort än en armslängd nu.

4. Det är också märkligt att det drar ihop sig till skolstarter och sådant igen. Själv har jag semester även nästa vecka. Konstigt när barnen inte är hemma då på dagarna.

5. Jag får väl fortsätta jobba på med att ta hand om den gigantiska äppelskörden på vårt stackars lilla träd.

6. Sommarens stora upptäckt är även denna sommar cyklingen. Så roligt att sköta alla ärenden på cykel och nu också cykla i skogen. Cykeln är ju en glädjemaskin.

7. Vilket inte är en självklar sak att säga om man bor i en stad som består till 50 % av uppförsbacke.

8. De andra 50% är kanske då nerförsbacke? De brukar man inte känna av på samma sätt hurusom.

9. Vad gör du såhär mitt i augusti? Skriv en rad och berätta!