8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Det känns lite knäckande att inleda med att berätta att barnet fortfarande inte fötts. Åtminstone inte igårkväll när det här skrevs. Väntan och otåligheten tar över tillvaron mer och mer nu.

3. Men det har ju å andra sidan varit precis likadant med tidigare barn som fötts så det är väl bara att konstatera att det visst ska vara så.

4. Idag är det konfirmandinskrivning i både Dalstorp och Länghem (jag ska vara med i båda de konfirmandgrupperna). Det är alltid lite speciellt. Med tanke på det osäkra läget har jag inte så mycket ansvar för något just idag men är nu barnet inte fött så är jag åtminstone med på ett hörn i Dalstorp. Välkommen dit så ses vi (11).

5. I veckan var det antikvarier i kyrkan. Det är det ganska ofta just nu. Roligast var att vi plötsligt hittade en JÄTTEGAMMAL mässskjorta (alba säger vi numera) i sakristian. Från andra halvan av 1700-talet! Bara att snegla på kyrkoherdelängden på väggen och lista ut vem som köpte in den. Det var dessutom på förrförra kyrkans tid på platsen…

6. Jag skrev ju om Kalle och Hobbe för ett tag sedan. Nu har jag kollat grundligt och kan intyga att det fortfarande är lika bra serier.

7. Jag har hunnit läsa en hel del bra i dagarna också. Kanske något som kommer på bloggen vad det lider.

8. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!