9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det änglarnas dag i kyrkans år, eller ”Mikaelidagen” efter ärkeängeln Mikael. För min del är det den sista dagen på ett tredagars konfirmandläger på Kuvarp och gudstjänst i Ölsremma missionskyrka kl 11.

3. Det har varit ett litet och vansinnigt positivt gäng ungdomar detta. De har erbjudit sig att hjälpa till med det ena efter det andra och hållit gott humör även under rätt långa bibelpass och sådant.

4. Det är ju mycket man vill skicka med så här i början. Om dopet, bibeln och nattvarden för att ta de stora grejerna. Men med små grupper känns det ju inte alls på samma sätt som att man föreläser utan det blir naturligt mer som man pratar med varandra i en familj eller så när någon har något att berätta. Så är ju också den lilla gruppen den starkaste formen av påverkan vi har vi människor.

5. Bilden föreställer utgångspunkten för vårt samtal om dopet. Det är roligt när man kan få vara kreativ i formerna.

6. Jag har också fått möjlighet att sova hemma och det är jag väldigt tacksam för nu med snart tre veckor gamla bebisen hemma och knepiga nätter.

7. Det mest spännande som hänt var kanske när vi hade lyckats låsa oss ute från lägergården med nycklarna inne. Stolt över att det till slut var jag som lyckades pillra upp en bakdörr med diverse verktyg. Kan ju alltid satsa på inbrottstjuv om jag skulle bli tvungen att sluta som präst någon gång 🙂

8. Jag har för första gången på länge skrivit en predikan, som egentligen inte alls handlar om änglar men om sådant jag tror jag förstått om dagens evangelium. Den kommer förstås på bloggen imorgon.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!

inbrott