9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag tjänstgör jag inte och det är lite speciell helg med släktbesök och så så förmodligen kommer jag inte till någon kyrka idag.

3. Men jag skänker en extra tanke till missionsförsamlingen i Grimsås som firar 10 år idag. Gud välsigne er mina syskon.

4. Jag har tidigare skrivit om att min cykelmätare nu visar ”årtal” som kilometerhänvisning. Nu har jag cyklat in i 1900-talet och kan tänka på sekelskifte i Paris med dekadenta absintdrickande konstnärer där jag cyklar genom regnet. Vad har ni för favoritårtal under 1900-talet?

5. Undrar hur det är att cykla in i framtiden?

6. Dalstorp är en väldigt vacker plats på jorden. Roligt att den fått lite berömmelse för vandringsleden.

7. Jag fyllde 8 år på twitter igår. Där började jag hänga strax efter att min äldsta dotter föddes när jag fick iPhone för första gången. Trots allt vad det kan vara är twitter ändå det bästa sociala mediet.

8. Efter min blogg då förstås och ni som kommenterar på den. Det är ju det bästa sociala mediet åtminstone för mig.

9. Hur ser din dag ut? Skriv en rad och berätta!