9 blandade tankar på måndagen

1. Glad måndag kära läsare! Det blev inga blandade tankar igår så vi får ta igen det idag.

2. Helgen har bjudit på både att ordna barnkalas och vara med på barnkördag på söndagen som avslutades med en väldigt maffig musikgudstjänst med alla körbarnen som sjöng för fulla lungor till svängigt komp.

3. Ibland är det onekligen väldigt fint att pastoratet blivit så stort så att man kan samarbeta kring såna här saker som barnkördagar och så.

4. Jag tog ut svängarna lite med predikan och gjorde den som någon slags dramatiserad monolog. Tänkte att det är bra läge at satsa på en berättelse till en gudstjänst som den igår. Sedan är det också lite läskigt med berättelser eftersom man ju i hög utsträckning lämnar öppet åt åhöraren att tolka den. Fromt sagt får man (mer än vanligt) förlita sig på att Gud talar med sin heliga Ande genom det som sägs.

5. Jaja, den kommer på bloggen imorgon. Då får du bedöma själv.

6. Jag har använt församlingens officiella skattkista hela helgen, både till sjörövarskatt på kalaset och till rekvisita i predikan. Det är bra att ha en skattkista till hands.

7. Jo, och så har har haft ett dop som övergick i vigsel när alla trodde det var färdigt. Det var också en gripande stund (som det ju alltid är att vara med när ett par ger varandra sina löften) och så påtagligt när alla på plats blir överrumplade och gripna samtidigt.

8. Och så är tjuv och polis slut på tv. Det var roligt men nu är det tråkigt.

9. Vad gör du denna nya vecka? Skriv en rad och berätta!