9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag fortsätter helgens minnesgudstjänster i församlingen. Det är i sig lite speciellt att leda gudstjänst i samtliga 6 kyrkor på två dagar och återse alla de sammanhangen på så kort tid. Särskilt som jag nu inte visat mig på lång tid på en del håll med tanke på ledighet vid barnafödsel och så.

3. Lite lustigt nog har det blivit så att de ”stora” kyrkorna med många ljuständningar är kvar till idag så det här är nog den mastigare dagen. Dessutom ska vi ha invigning för en askgravplats (som minneslund ungefär fast man får ha sitt namn på en sten) i Ölsremma med prost och trumpet och allt.

4. Mitt tredelade tal (också enligt egen tradition) hamnar förstås på bloggen imorgon. Fast jag har redan fått kommentar om att det känns igen mycket från bloggposter den senaste tiden. Roligt hurusom att märka att folk läser på bloggen.

5. En annan tradition är att det är nu jag har gröna smoothies från min fru med som matsäck. Gäller ju att hänga på i trenderna och så vidare.

6. Det har varit höstlov i hela familjen i veckan som gått. Det har varit skönt att vara odelat hemma. Sen behövs det inte mycket extra aktivitet för att det ska kännas som fullt upp med så många barn i familjen.

7. Jag har också lyssnat på en sammanfattning av andra världskriget för att äntligen kanske få ihop alla småbitar jag lärt mig till en helhet. Det gick väl åtminstone rätt bra med det. Fast mest blev jag sugen på att spela hearts of iron, eller åtminstone red alert igen. Tveksamt om jag har tillräckligt med egentid till det dock.

8. I följetongen ”Tomas kilometerräknar på cykeln som årtal” har vi nu passerat börskraschen 1929 och anar redan andra världskriget inom kort.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!