8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det en paradoxal dag i kyrkoåret. Det är på olika sätt kyrkoårets allvarligaste dag efter långfredagen då temat är att rannsaka sig och tänka på Guds kommande dom över oss. För min del ska jag dock leda lovsångsgudstjänst i Länghem (18, kom dit!) och träffa vår lilla konfirmandgrupp innan dess.

3. Å andra sidan kanske det passar rätt bra med konfirmanderna. När min fru frågade vad vi ska tala om fick jag svara ”döden och lagen”. Och så var ju faktiskt planen rent oavsett koppling till kyrkoåret.

4. Till ytterligare förvirring ska vi äta våfflor också. Det gör man ju kring 25 mars?

5. Predikan för idag kommer här imorgon men förvänta dig inte något djupsinnigt om tidens slut, jag har anpassat mig till att försöka säga något till konfirmanderna i första hand så jag fuskar lite med temat.

6. Jag rör mig dag för dag genom en rätt jobbig förkylning. Hoppas det stannar vid mig (och min fru som redan är drabbad).

7. Jo, en annan rolig sak i tjänsten. Under 2020 ska inte mindre än två av våra kyrkor fylla jämnt (Hulared fyller 100 och Grimsås 50) så då har jag fått börja forska lite i den lokala historien där. Hör av dig om du vet något roligt!

8. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!