8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Kanotpaddling i mycket vatten
  1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är jag inte i tjänst utan ska fira gudstjänst i Ulricehamns kyrka med familjen. Ser fram emot att några av barnen visst ska dansa något. Det verkar finnas chans på att det blir en semla också.

3. Fastlagssöndagen är en fin söndag och inleder fastan (som egentligen börjar på onsdag). Överskriften är en av de vackraste på året: ”kärlekens väg”.

4. Jag publicerar ingen predikan här imorgon eftersom jag inte skrivit någon men det blir å andra sidan något när jag predikat på onsdag på askonsdagsmässa i Dalstorp.

5. Igår såg jag på ”Jurassic Park” med min fru. Den är ju knappast någon fulländad film men ändå kanske min största filmupplevelse som barn, jag minns hur glad jag blev när jag insåg att jag skulle klara 11-årsgränsen på den. Det var ju också någonstans på toppen av min tidiga dinosaurieperiod.

6. Jag har också än en gång utövat min hobby att dra på mig stora skulder på bibliotekskort så att de går i lås till slut. Bibliotek är väl ändå det bästa?

7. Vi har stora översvämningar i ätran i de här trakterna nu och det är till stora problem. Det är också mäktigt att se hur sårbart vårt samhälle är gentemot naturens krafter. Den tredje delen i det hela för mig är att det knappast går att se på så mycket vatten utan att fundera på hur det skulle vara att paddla där nu.

8. Vad gör du denna söndag? Skriv en rad och berätta!