10 blandade tankar på måndagen!

Det man inte bloggar på söndagen får man ta på måndagen.

Många barn.

1. GLad sön..MÅNdag kära läsare!

2. Av lite speciell anledning blev det ingen söndagsbloggpost här igår. Jag var nämligen med och sov över på barnkörsläger med min äldsta dotter (krav för att andraklassare skulle få sova över och jag är glad att jag lät mig bevekas).

3. Jag önskar att alla barn kunde få vara med om detta med lägerövernattningar, mysiga lägerbål med sånger och lekar, och en varm och trygg gemenskap, kyrkan får fortsätta hålla den fanan högt!

4. Fastan har börjat. Nu har jag inte avgett några fasteföresatser i år men det känns för första gången som att det skulle vara ganska realistiskt och inte särskilt plågsamt att ta 40 dagar utan kött på prov. Det händer oftare och oftare att det går en dag utan köttätande nu.

5. Vår lilla hydroponiska vinterodling växer sig långsamt större under sin lampa. Hade ju varit roligt om vi valt något annat än vanlig sallad som första gröda (basilika har vi också) men det är fint när det växer!

6. Det blir lätt så att man hamnar i kyrkan på söndagen. Igår var det barnmusikal om Daniel i Lejongropen (av Mikael Ryde) som avslutade lägret. En söndag med gudstjänst är verkligen mer komplett.

7. Det är visst när man sitter i kyrkbänken idéerna till dikter kommer. Sen är det inte lätt att skriva ner dem mitt i bebiskånkandet hemma men ändå, om ni letar efter inspiration på något sätt kan ni ju testa att gå på gudstjänst.

8. Mars låter bra, det är roligt att tänka att när månaden är slut kommer våren vara nära. Skottdagen fascinerar också, inte minst tanken på hur det skulle vara om man varit född då eller gift sig på den dagen, hur skulle man då räkna?

9. Bilden föreställer någon med väldigt många barn att hålla reda på. Just nu känns det som många här hemma.

10. Hur ser din måndag ut? Skriv en rad och berätta!