10 blandade tankar på (palm)söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Många blivande grodor.

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det palmsöndagen och jag ska leda gudstjänst 11 i Dalstorp. Det skulle egentligen varit helt andra gudstjänster men det är mycket som ändras nu. Jag är glad att ändå få fira gudstjänst. På många håll har man bytt helt till webbgudstjänster. Jag följer förstås det som ska gälla men för egen del är jag glad att det pågår gudstjänst i församlingen även om få kommer nu.

3. En rolig sak i ett i övrigt ganska bedrövligt församlingsliv just nu var att vi var på skolan i onsdags igen och hade påskquiz med eleverna. Sedan fick de nys om det på äldreboendet så på tisdag ska vi ha samma frågesport via videolänk med dem. Det blir ju enkla frågor men ändå roligt att de får se vad vi berättar för barnen.

4. Jag har en väldig massa tankar jag ska lyckad knö in i några få påskpredikningar. Det ska bli mycket om livets träd har jag tänkt. Det kommer väl här med tiden, och förhoppningsvis i små minigudstjänster på församlingens Facebook.

5. Palmsöndagen är också min dotters dopdag, om man räknar efter kyrkoåret istället för efter datum. Och det gör man ju gärna 🙂

6. I veckan gick församlingens facebooksida förbi Vandra Vägens i antal gillare. Fast det är mest bara en rolig utveckling.

7. Jag hörde nånstans om ett listigt sätt att göra svårknäckta lösenord på datorn som man lätt kommer ihåg och nu var jag tvungen att byta igen häromdagen. Det går nog bra och så men jisses vad långt lösenord det blev, det bär emot varje gång jag ska logga in.

8. Som ni ser kämpar jag tappert med att skriva lite om något annat än viruset:)

9. Våren var förresten på gång igår när vi var framme vid Kuvarp. En massa grodägg i dammen och (ibland) sol på himlen. Därav dagens bild.

10. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!