9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Maj är här och kommer med våren!

1. Glad söndag, kära läsare!

2. Efter en otroligt tätbloggad april har det nu stannat av rätt bra med bloggposter här men frukta inte, det finns grejer på gång förstås.

3. Idag är det femte söndagen i påsktiden. I Dalstorps församling har vi nu även börjat med att kyrkan (Dalstorps kyrka dvs) är öppen för enskild andakt och samtal på söndagar kl 11 så nu kommer jag sitta i kyrkan som vanligt kl 11 för den som dyker upp. Jag ska också träffa vår lilla fina konfirmandgrupp idag och laga mat ute.

4. Jag har inte mäktat med att göra någon egen filmandakt den här veckan för jag har varit filmare åt kollegorna i Länghem (och än en gång slitit med att ordna textningen). Ändå roligt att steg för steg lära sig fler knep i filmkonsten.

5. Annars är det mycket cyklande här med olika stora barn som får ta nya utvecklingssteg. Antar att det blir mycket cykel och kanot i sommar (det är ju coronasäkra aktiviteter) så det är lika bra att inrätta efter det.

6. Lärde mig just att det finns ”ted-talks” om teologi: ”TheoEd”. Rätt coolt. Får ha det som dröm eller nåt.

7. Nu börjar det vara så långt in på våren att det kan få vara varmt på dagen utan att det mest ska kännas läskigt.

8. Det är så extra tydligt hur mycket det egentligen finns att göra i församlingen och hur lite jag hinner. Men fint just nu att ringa runt mer än vanligt för att höra hur folk har det. Det och bönen är något att ta vara på för gott.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!