10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Kristi himmelsfärd sett från en annan del av världen.

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag ska jag faktiskt fira gudstjänst för första gången på ett bra tag. Dock på ett lite ovanligt sätt. Det ska vara konfirmation i Länghem med konfirmander och ledare på plats i kyrkan och alla andra via livesändning på nätet.

3. Jag tror det kan bli bra. Egentligen är det ju viktigast att det blir bra för konfirmanderna så be gärna en bön för dem när du ser det här.

4. Sedan hoppas jag jag får ta en lång (efter ålder) cykeltur med barnen på eftermiddagen. Det är nog det roligaste just nu.

5. Jag har också laddat ner ett stort dataspel som jag inte någonsin kommer att ha tid att spela.

6. Idag är det söndagen före pingst. Jag brukar ha röd liturgisk färg på kläderna oavsett på konfirmation (man ber ju om att Guds Ande ska leda dem) och det borde nog vara pingst oftare i kyrkoåret. Så tänker jag i och för sig även om påskens dagar, de kunde gott komma oftare.

7. En annan stor händelse i mitt liv är att vi har en ny gräsklippare hemma. Fortfarande handdriven men oj vad den klipper bättre än den gamla. Nu behöver jag inte känna ångesten stiga i takt med att gräset börjar bli för högt.

8. I veckan har jag också kommit till flera nya platser i naturen kring Ulricehamn. Det är ju roligt det! Vi har någon sorts lista på platser att besöka återkommande men nu har den vuxit lite.

9. Jo och så såg jag syrenen börja i förrgår. Syren kanske är ännu finare än hägg?

10. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!