8 blandade tankar på pingstdagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag, och glad pingst kära läsare!
  2. Idag är det en märklig pingstdag. Det planerade var att det här är dagen för församlingens sommarfest efter gudstjänsten men så är det ju nu inte. Däremot är kyrkan i Dalstorp öppen för enskild andakt mellan 11 och 12, kommer du dit så ses vi.
  3. Det största som hänt den här veckan är att vår nya kormatta har blivit lagd på plats. Det är nu rätt länge sedan den förra blev stulen och det har varit kalt i koret ett bra tag men nu får vi ha det fint hos oss igen. Det var mer känslosamt än jag väntat mig att få vara med och smycka kyrkan på nytt.
  4. Idag ska jag också paddla kanot på Jälmån med konfirmanderna och längs vägen förbereda något inför konfirmationen (som nu får bli i höst). Jälmån är verkligen en fin led både för paddling och vandring.
  5. Vi har också sått många frön hemma de senaste dagarna. Det känns kanske lite som att bit för bit bli som sina föräldrar när vi nu har några fåror för grönskaker bredvid dem där de alltid haft det (och förfäder före dem och så vidare) men mest känns det väldigt roligt.
  6. 2020 blir nån slags rekordår för hemmaodling överlag har jag förstått. Det kan väl ändå bara vara bra för oss att vi får chans att vara nära jorden?
  7. Den helige Ande är ju stjärnan för dagen. Må Guds Ande leda sin kyrka, och dig och mig på vår väg mot framtiden denna oklara tid.
  8. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!