8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Den uppståndne på fönstret i Tvärreds kyrka.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag ska jag vara i Dalstorps kyrka och finnas till hands för den som vill be enkelt och enskilt. Det brukar bli att jag träffar några stycken där så det känns väldigt fint.
  3. Jag tänkte också svänga ut till Ljungsarp och hämta en trimorienteringskarta där. Vi tar ju redan kontroller hemma i Ulricehamn men de börjar ju snart ta slut…
  4. Idag är det tredje söndagen efter trefaldighet och evangelietexten för idag är Jesu allra viktigaste liknelse (tror jag): den förlorade sonen. Den kan du gott läsa idag vare sig du har en kyrka att fira gudstjänst i eller inte.
  5. Nu har det regnat lite så jag måste nog ut och patrullera senare och hålla efter mördarsniglarna, detta plågoris.
  6. Än är semestern några veckor bort så jag fortsätter denna märkliga prästtillvaro där det roligaste är att filma saker åt min egen församling eller andra.
  7. Jag var inne i Tvärreds kyrka för första gången i mitt liv igår när jag flydde in från regnet. Den var fin. Nu ska jag försöka lista ut var kyrkoruinen ligger. Såna tycker jag också om.
  8. Vad gör du denna sommardag? Skriv en rad och berätta!