9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Trimorientering i Ljungsarp. 4 tagna, 26 kvar.

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag ska jag bemanna kyrkan för enskild andakt för sista gången på ett tag. Jag har en vecka till före semestern men nästa helg är jag ledig. Kommer du till Dalstorps kyrka så ses vi.

3. Igår hade vi dop för lille Philip. Det var fint. Och i brist på riktig invigning av kormattan har jag infört att alla barn får inviga den med en kullerbytta. Bebisen fick dock vänta.

4. Barnen är väldigt sura i det här sura vädret. Det är min största anledning att längta till sol.

5. Detta är sommaren då jag återvänder till orienteringen. Det är ju jättekul att leta kontroller.

6. Mördarsniglarna har visst tagit paus i kylan?

7. Vill du höra en väldigt kort predikan av yours truly så finns jag med både bakom och framför kameran i den här nätandakten från Limmred:

8. Här är förresten en fin sång med barn från olika länder som sjunger välsignelsen. Må du också vara välsignad!

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!