11 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Detta vackra gräs skulle jag gärna logga i biologg men jag vet inte vad det heter. Vad heter det?
  1. Glad söndag, kära läsare!
  2. Idag kan man faktiskt fira gudstjänst med mig som predikant fast jag är på semester, åtminstone på nätet. Här är jag förinspelad från Dalstorps kyrka om att ta vara på det vi fått anförtrott:

3. Annars kan man gått gå till kyrkan vid 11 för enskild andakt. Min kollega Ulf är där.

4. Igår fick jag vandra stigar igen. Vi har en led som går runt Ulricehamns sjö Åsunden (originellt namn: Åsundenleden) och jag och min fru och med bebis på ryggen har vi knatat den troligen finaste delen av leden, längs sjöns västsida. Där är verkligen osannolikt mycket uppförsbacke ibland men det är också imponerande vilken fin led det är!

5. Förra veckan hade jag för ovanlighetens skull en bild på mig och bebis här på bloggen. Jag kan verkligen förstå att det är lockande för influensers och så att blanda in familjen för jösses vad mycket mer genomslag det blev. Fast jag vet ju att ni i hemlighet föredrar mina konstiga bilder på bibelfigurer eller så.

6. Och så äntligen efter några veckor av torka har vi fått huset fullt av nya låneböcker från biblioteket. Nu ska jag bara få tid att titta lite i allt jag optimistiskt lånat hem till mig själv.

7. Mest är det förstås om gamla träd och sånt.

8. Jo! En sak! Om du använder appen ”biologg” där man samlar poäng genom att logga arter man hittar (och hjälpa forskningen samtidigt på något sätt) så får du gärna bli kompis med mig där: nummer 0403 0974 1694

9. Eller lägg gärna till appen om du inte gjort det. Leta arter i naturen måste väl vara det bästa både som spel och som socialt medie?

10. Passar ju också väldigt bra som ny syssla när vi nu har temat att förvalta Guds skapelse idag.

11. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!