7 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Wesley predikade ju varje dag så ingen risk att han glömde hur det gick till!

1. Glad söndag kära läsare!

2. I onsdags började jag jobba igen efter semestern och imorgon ska jag leda min första gudstjänst sedan annandag påsk. Välkommen till Grimsås kl 11 så ses vi (vi följer förstås alla rekommendationer för trygghets skull)!

3. Vi får se om jag kommer ihåg hur man predikar och så. Det är både lite fint och lite ledsamt att fira gudstjänsten just i Grimsås. Fint för att det är i dagarna 50 år sedan invigningen av kyrkan (och Morgan Blåberg som spelade då kommer att vara med nu också) men det tråkiga är att vi fått skjuta upp planerna på stort jubileumsfirande till någon gång i framtiden.

4. Jag har bara ett hemligt svampställe men där var vi igår. Och det har ju faktiskt gått generation till generation sedan min mors farbror.

5. Jo just det, jag får väl försöka börja med att göra nån slags miniwebgudstjänst i samband med gudstjänsten. I påskas fick församlingen på plats vara med och sjunga en psalm, det känns som ett väldigt fint sätt för kristi kropp att ändå bli del i de här lite för soloshowaktiga webgrejerna.

6. Jag har tränat mer än vanligt (sprungit) den här semestern och funderar då ibland på vad jag har för mål med det. Svaret är väl att jag inte just har några. Det är roligt att märka att jag orkar mer i backarna och det räcker långt för mig.

7. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!