9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Såg denna vackra mossa i tisdags när jag vandrade i skogen med min fru. Nån som vet vad den heter?

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det en speciell gudstjänstdag för idag firar vi gudstjänst mitt i skogen där tre stift möts, tillsammans med de båda församlingarna på andra sidan gränserna. Välkommen till Vattlasjön klockan 10 så ses vi.

3. Jag ska predika om skapelsen och om att vara pilgrim. Det här är ju en pilgrimsblogg och allt men sanningen är att jag inte varit med på en uttalad pilgrimsvandring på flera år i församlingen av praktiska anledningar. Idag ska jag i alla fall gå med tillsammans med fru och bebis.

4. Jag funderar mycket på fötter nu för tiden och att det nog är bra för hälsan med starka fötter. Däremot är det svårt att träna fötter och se normal ut och visa sig bland folk för det betyder egentligen att man ska gå och springa barfota en hel del. Jag vågade mig hursomhelst på en liten tur i närområdet igår, kanske osedd?

5. I fredags hade jag dubbelbegravning i Ljungsarp för två kyrktrogna makar. Mycket speciellt att se de båda kistorna bredvid varandra under bårtäcket.

6. Makan i paret hade valt bibelord till begravningen. Som är en väldigt fin bön, den allra första i bibeln om jag förstått rätt. Jag gjorde ett litet kort på det till gårdagens konfirmandåterträff. Här i bibel 2000s tappning:

7. Ett litet litet tag kommer vi nu få ha två konfirmationsgrupper samtidigt i Dalstorps eftersom konfirmationen blivit uppskjuten i våras.

8. Det var förresten ett till bibelord från begravningen, jag gjorde ett kort på det också. Det här är också en bra bön att be:

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!