9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Okänt bär i Kinnared, Hössna. Tar gärna emot ett namn till det om du vet?

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag leder jag inga gudstjänster. Däremot kan det mycket väl hända att jag får sitta i bänken. Det är också fint.

3. Detta är enhetens söndag på kyrkoåret. Jag är glad att få höra samman med alla möjliga trossyskon från olika kyrkor och samfund i Sverige och i världen. Och önskar leva i fred med alla andra för den delen.

4. Jag sprang igår. Det gick bara bra men sedan mådde jag rätt kass efter det, har vi någon självlärd springexpert som har kommentarer på det?

5. Igår var också vandringens dag och vi fick faktiskt i alla enkelhet till en liten kvällsvandring med alla barnen. Vandring är ju värt att fira!

6. Jag är en väldigt jobbig människa när det kommer till att samla på hög böcker och ljudböcker och poddar att lyssna på. Det blir så väldigt mycket tunga grejer att välja mellan.

7. Jag hittade bäret på bilden när vi var och tog upp (väldigt få) kräftor i Hössna häromdagen. Nån som vet vad det är?

8. Läser böckerna om lilla huset på prärien för barnen. Det är väldigt fascinerande på så många sätt. Aldrig sett tv-serien så det är nytt för mig. Vad har du för relation till detta?

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!