9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Kantarell med gul och slemmig svampsnigel.

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag ska jag åka på ett snabbt hembesök hos en konfirmand och sedan leda gudstjänst kl 11 i Hulareds kyrka. (Kommer du dit så ses vi!)

3. Idag SKULLE det ha varit datumet för jubileumsgudstjänsten då Hulareds kyrka nu är hundra år gammal men Corona och så vidare. Det är hur som helst länge sedan jag var där och ledde gudstjänst så det känns roligt hursom.

4. Igår blev så äntligen konfirmationen av för konfirmandgruppen som blev uppskjuten i våras. Några fina ungdomar som jag nog alltid främst kommer förknippa med deras hjälpsamhet. På torsdag börjar den nya gruppen…

5. Jag har läst en bok om ormbunkar. Det var lite övermäktigt men det gör ju framförallt att man börjar titta nogrannare på de ormbunkar man ser omkring sig. Är det där en örnbräken och det där en strutbräken? Tänker man till exempel.

6. Om man hittar kantareller i skogen men inte lägger upp bilder på instagram, har man då hittat dem på riktigt? Jag var hursomhelst i skogen igår och fick vara med om det. Mest fascinerande är ändå att min sjuåriga dotter lärde oss att det var en svampsnigel som satt och åt på en av svamparna. Gav 100xp i naturloggarappen och stolthet i fadershjärtat.

7. Pratade för ett tag sedan med några invandrade församlingsbor från annat land och undrade om de hade skaffat sig hemliga svampställen än. Det är ju svenskhet om något.

8. Det är bra med frysbox ändå. Nu har jag åtta (eller sju jag har ju börjat på en) böjda skedämnen nedfrysta där. De räcker nog också en bit inpå vintern.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!