8 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Tacksam och fin ängel med något högt hårfäste, från Tranemo kyrka.

1. Glad måndag kära läsare! Det blev inga blandade tankar igår pga konfirmandläger.

2. Det var en fin helg med en rolig ny konfirmandgrupp på Kuvarp i Ölsremma. Där har vi varit på många läger vid det här laget så det känns hemtamt.

3. Vi har gått igenom några stora bitar får man säga. Bibeln, dopet, nattvarden, gudsbild och tacksamhet samt i stort sett alla frälsarkransens pärlor. Det är skönt att grunda med i början så här så får man fördjupa efter hand.

4. Regnade gjorde det också och det var därför det inte blev någon täljning. Kanske en annan gång. Roligt också att få elda mycket.

5. Jag hade med mig stora delar av familjen dit. Barnen var väldigt glada att hänga på lägergård och det underlättar familjelivet enormt när man nu ska vara borta hela helgen.

6. Och så avslutade vi med gudstjänst i Ölsremma missionskyrka igår och konfirmanderna sjöng och pratade, jag predikade där. Predikan (om tacksamhet eftersom det var tacksägelsedagen) kommer på bloggen imorgon. Det kändes också fint att det var första gången sedan mars de hade gudstjänst och att vi var med då det hände.

7. Mina barn har blivit smått besatta av fantomen på operan. Det är väldigt fint för de sjunger hela tiden men det är lite jobbigt för de sjunger hela tiden.

8. Hoppas helgen varit god, hur är din måndag? Skriv en rad och berätta!