8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Den här munken vill visst inte vara med mer?
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är jag ledig och med besök hemma och lite risig fru så blir det kanske ingen gudstjänst. Får trösta mig med att jag leder sex stycken nästa helg istället.
  3. Det går rätt trögt med årsmålet på 100 mil på elcykel. Nu har jag visserligen passerat 80 men man kan väl också tycka att de bästa cykelmånaderna också passerat?
  4. Läser mig genom andra mosebok med barnen men när nu lagarna börjar raddas upp i långa banor får jag nog ändå hoppa lite för deras skull. Väldigt roligt annars att läsa riktiga bibeln med dem.
  5. Söndagens tema ”att leva tillsammans” är väl egentligen ett sådant jag tycker är lite tråkigt men nu är det ju otroligt brännande. Det är det väl alltid kanske men just nu är både vår planets framtid, flyktingsituationen och annat mänskligt lidande liksom aktualiserat extra för mig.
  6. Jag vill ha en human flyktingpolitik. Det har vi inte nu.
  7. Jag vill också ha långsiktig och klok natur- och klimatpolitik och modiga ledare.
  8. Vad gör du denna dag? Skriv gärna en rad och berätta!