8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Vet faktiskt inte alls vad det här föreställer. Kungen med de svarta vingarna ser besviken ut?
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det domssöndagen och jag ska leda gudstjänst i Hulared 9 och i Dalstorp 11, kommer du dit så ses vi. Jag ska också ha konfirmander ytterligare en stund efter gudstjänsterna.
  3. Och allt det där är sista gången på ett tag. Nu med de nya restriktionerna upphör våra gudstjänster och grupper igen för ett tag framöver, och ingen vet ju förstås hur lång tid. Jag tycker det känns ganska otroligt att vi skulle kunna gå över på att ha gudstjänster i jul om bara några veckor.
  4. Jag verkar ha domssöndagen som någon slags favorithelg på året när jag tänker tillbaka på vad jag bloggat genom åren. En massa dikter och reflektioner som har med den här helgen att göra. Nu har jag en dikt till skriven och dagens predikan kommer ju förstås också här.
  5. Laddar för att göra stora mängder videomaterial igen, av olika slag. Det blir förstås nätandakter och psalmer och så men så är det också dags att göra församlingens kalender på Facebook. Det är lite som en cirkel som sluts för det var för ett år sedan och i och med adventskalendern som jag började lära mig mer om att filma. Det visade ju sig vara användbart bara någon månad senare när pandemin brakade in.
  6. Nu vet vi ju att december kommer bli en sån där väldigt ovanlig månad i församlingslivet och sedan är det också så för mig att när januari kommer så ska jag bli föräldraledig på allt utom konfirmander (och gudstjänster i samband med träffarna). Föräldraledigheter har kommit och gått hela den här bloggens existens får man säga. Nu är det dags igen.
  7. Och igår firade vi näst yngsta barnet, nu fem år. Hon föddes på en lördag precis kvällen före kyrkans 50-årsjubileum och nu är det på något sätt också samma veckodag på samma datum. 55 år är Dalstorps kyrka idag, det var på domssöndagen den invigdes (jag tycker det är rimligt att räkna efter kyrkoåret).
  8. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!