8 blandade tankar på första adventssöndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Blandad bild. Men festlig?
  1. Glad söndag kära läsare! Och gott nytt kyrkoår.
  2. Idag ska jag istället för att som vanligt leda adventsgudstjänster sitta i Dalstorps kyrka mellan 10-12 och finnas till hands för de som söker sig dit för en egen andaktsstund. Kantorn är där också så det blir adventspsalmer på orgeln. Kanske ses vi?
  3. Jag filmade också en adventsandakt i veckan, du kan gärna se den här nedan:

4. Min egentligen videomakarbana började för typ ett år sedan då jag gjorde adventskalender på Facebook utifrån 70-talskalendern från SKM. Nu ska jag sätta ihop något liknande. Ska bli roligt at klippa ihop på lite svängigare sätt än man kan göra med andakter. Har kollat lite hur de dära youtubers gör…

5. Advent är verkligen en helg jag skrivit drivor av dikter och bloggposter och alla möjligt om här och gått igenom mycket om vad det är som händer under ytan i scenen där Jesus rider in i Jerusalem. Kommer inte på något klockrent att länka till nu men den som söker han letar.

6. Latinstudierna går framåt. Det är roligt och så är det lätt komiskt att meningarna man ska översätta handlar om att äta Garum och vad tältkamraterna gör. Arga papegojor och gladiatorer är också lite överrepresentrade.

7. När nu allt är som det är ber jag en extra bön idag för dig som tycker det är tungt nu och kanske särskilt när skillnaden mot hur det brukat vara blir så tydlig. Gud välsigne dig och må detta verkligen vara början på ett bättre år.

8. Skriv gärna en rad om något du tänker på just nu!