9 blandade tankar på tredje adventssöndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Lite så här före jul kan vi ju titta på tavlan där Maria med barnet i magen träffar sin släkting Elisabet.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Ännu en söndag utan gudstjänster. Jag har också fått veta att gudstjänsterna kommer ligga nere under jul och nyår, men idag ska jag i alla fall bemanna kyrkan mellan 10-12 om några kommer dit för att ha enskild andakt. Sedan ska vi träffa konfirmanderna via nätet längre in på eftermiddagen.
  3. Detta att gudstjänsterna ligger nere in på nästa är känns extra märkligt eftersom jag ska bli föräldraledig från 10 januari så utöver konfirmander och gudstjänster då vi har konfirmandträff blir det hemmalivet. Hade ju varit roligt att ha gudstjänst ihop med församlingen innan dess känner jag.
  4. Jag har nästan haft svårt att komma ihåg att lägga ut länkarna till mina bloggposter senaste tiden för mycket av det kreativa går åt till församlingens adventskalender. Den innehåller rätt mycket trams men även en aning djupare budskap. Du kan följa den på dalstorps församling på Facebook eller här på min youtubekanal.
  5. Jo just det, nu på morgonen avtäcker vi ju också tredje ”ljustavlan” vid torget i Dalstorp. Det är ju fint. Gå dit och titta (eller så kan du se den i nämnda adventskalender).
  6. Lillen här hemma har visst äntligen fått några av sina plågsamma tänder så nu har han börjat sova och äta igen och föräldrarna drar en suck av lättnad.
  7. Nu under coronatiden har jag mycket oftare än tidigare fått ta emot saker människor vill jag ska be för. Det känns väldigt fint. Du som bloggläsare kan gärna också känna dig frimodig att höra av dig om du vill jag ska be för dig eller något som ligger dig nära.
  8. Coronan känns närmare än någonsin nu och jag har fått veta att jag har den i min egen släkt. Jag var också ute på några ärenden igår och blev smått chockad av hur mycket folk det var i julhandeln. Nu kan jag ju inte klandra någon annan för jag var ju uppenbarligen själv där, men jag hade inte riktigt räknat med det, så mycket folk har jag inte sett sen i mars typ. Ta det försiktigt och var rädda om er och varandra.
  9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!