10 blandade tankar på söndagen (efter jul)

Ny söndag, nya blandade tankar!

Bland tomtar och troll. Den där i mitten är kanske en bortbyting?
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag ska jag åka och bemanna Dalstorps kyrka igen mellan 10-12, kommer du dit och ber så ses vi!
  3. Jag har annars varit hemma från det planerade bemannandet på julafton då jag var lite lite förkyld. Som det är nu i dessa tider. En väldigt speciell jul att inte vara i kyrkan alls och det har förstås på ett sätt varit väldigt skönt att vara hemma med familjen och inte behöva ladda upp eller vara speedad efteråt och allt det där men när alla gick och lade sig så saknade jag verkligen att åka iväg på midnattsmässan.
  4. Jag tänker att julen på alla sätt är som den är med både toppar och dalar, julklappar ger ju inte så värst mycket bestående lycka till exempel utan det där lämnar ofta lite en känsla av tomhet efter sig tycker jag. Men då är detta att få fira jul kyrkan verkligen den verkliga gåvan med god eftersmak.
  5. Jag känner lite av tomheten efter min filmade adventskalender också. Jag har en drös med videoidéer ytterligare men det är plötsligt inte nåt bråttom med dem. Jag får konstatera att jag lärt mig väldigt mycket om filmande den här tiden. Rätt många av filmerna har utgått från något litet tricks jag velat testa.
  6. I dagens bibeltexter möter vi julens grymma fortsättning med barnamord och flykt till Egypten. Under december har jag läst min kollega Ulfs bok om Jesusbarnet tid som flykting i Egypten och fått fundera mycket på att det blir annorlunda när man läser så att man kan identifiera sig med flyktingen, som om det kunde varit jag. Vilket det ju förstås i teorin alltid kunde varit.
  7. En oväntad men rolig sak igår var att vi blev med (YTTERLIGARE EN…) barnvagn. En löparvagn. det bäddar för betydligt fler löparturer när jag är hemma med gossen, sen kan man ju till och med springa tillsammans med sin fru. För att inte tala om att jag tror man kan få med alla barnen och packning på långvandring utan att bryta ryggen helt.
  8. Haken med motion med barnvagn, även vid promenader, är förstås att när man kommer hem är man själv trött och barnet piggt…
  9. Jo, och så har vi tagit våra första stapplande steg med stop-motionfilm. Det kan man säkert göra något kul av!
  10. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!