9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

En rad stiliga karlar för hundra år sedan eller så. Enligt någon uppgift ska den här bilden ha med en skönhetstävling att göra…
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det tredje söndagen efter trettondagen och dalstorps kyrka står öppen med bemanning för personlig andakt 10-12. Själv är jag inte där då men på eftermiddagen ska jag vandra i Nittorps skogar med konfirmanderna. Det blir om bön och lite lek och så får vi ta en titt på kyrkoruinen och se vad vi kan lära oss från folk förr i tiden.
  3. Temat för denna söndag är ”Jesus skapar tro” och det är viktigt att komma ihåg. Att tron i sig är en gåva som vi inte kan lyfta oss i håret till att ha eller inte. Sedan finns det andra sidor av det som säger att det är ett dagligt val att leva utifrån sin tro också förstås men den är Guds Ande som gör tron på Gud verklig för oss.
  4. Läst en bok om en massa olika ALGA-spel. Många jag känner igen och har spelat och många som ser väldigt roliga ut. Och några som ser jättetråkiga ut förstås.
  5. Samtidigt växer pusslet av grindslanten smärtsamt långsamt fram på golvet här. Föräldraledighetens andra vecka går mot sitt slut. Fast just pussla stora pussel är vilda ettåringar verkligen inte med och gör.
  6. Jag har också till slut fått på dubbdäcken och cyklat årets första mil. Och då smälter det bort?!
  7. Och så har jag ÄNTLIGEN fått åka skidor på mossen i Ölsremma. Det har jag velat i tre år minst.
  8. En annan rolig men jobbig sak vi gör med jämna mellanrum är att titta på nått större hus att bo i. Som nu. Hoppas det kan gå vägen för befolkningen i familjen har ju ökat med 50% sedan vi flyttade in här.
  9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!