9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Väldigt blandad bild på tandvård från förr.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Och glad kyndelsmässodag, som det ju är idag! En fin dag på året som brukar utmärkas i församlingen av dopängelsekalas och kanske barnbibelutdelning. Nu är det ju inte så men vi får ändå försöka stanna upp lite inför att Jesus är världens ljus som kommer med ljus i mörkret.
  3. Jag har skrivit om det till exempel här om kyndelsmässodagens ikon.
  4. Det är öppet i kyrkan för enskild andakt som vanligt med mina kollegor. Jag lever vidare mitt föräldralediga liv och idag blir det nog ingen kyrka alls för vi har fått barnvakt för att kunna åka skidor på mossen i Ölsremma vilket ju är en riktig höjdare. Räknar med att det är många som hittar dit nu i helgen och känner mig stolt att en så fin plats ligger i församlingen.
  5. Utelunch med ettåringen i massa minusgrader känns som möjligen en utmaning men jag tror det går.
  6. Någon undrade om jag får tiden att gå här i föräldraledigheten och jag tänker lite på den som sade att ett gott utfört arbete inte behöver göras om och att där räknade de visst inte med städningen och disken och sånt. De får vi räkna som evigt förnyelsebara tillgångar.
  7. Idéer till bloggposter och filmer och så har jag förresten massor men det är alltid lite för många steg från idé till genomförande när det är mycket omkring här. Å andra sidan blir det väl bara riktigt bra idéer som överlever till genomförande och det kanske är bra.
  8. Jag är väldigt glad över snön som legat kvar så här pass länge.
  9. Vad gör du idag? skriv en rad och berätta!