10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Jag från juli 2013 då jag precis varit @svenskakyrkan på instagram förra gången. Mest likadan som nu tror jag.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag är det första söndagen i fastan och sista söndagen på sportlovet här i våra trakter. Min dröm var att det skulle bli en skiddag men det verkar som att snön försvinner för snabbt häromkring?
  3. Jag kom på nyligen att jag än en gång missat att uppmärksamma bloggens födelsedag, 26 januari. Hade jag gjort det hade det varit 9-årsdagen av den här platsen på nätet. Rätt många år får man säga!
  4. Fastan är en härlig tid i kyrkans år. Nu är det verkligen konstigt för med coronan och allt så minns jag hur vi skojade en del för ett år sedan om hur grundligt hela världen fastade och avstod från saker. Men sedan dess har det ju bara pågått. Det känns som att alla redan lever i en ettårig fasta vid det här laget.
  5. Men apropå heliga handlingar kan jag ju upprepa igen det någon kyrkofader ska ha sagt: Det finns inget heligare verk än att uppfostra och ta hand om barnen. Det säger jag amen till såhär en månad in i föräldraledigheten.
  6. Det sägs att jag har @svenskakyrkan på instagram från imorgon, jag ska få kontouppgifterna vid överlämningen. Följ mig gärna där så ska jag göra mitt bästa för att komma med innehåll även om jag ju knappt sätter foten i församlingsarbetet dessa dagar.
  7. Vi flyttar om rummen för fullt i vårt lilla hus. Man får ändå häpna vad mycket saker vi ändå har. Man vill ju ändå tro att vi är rätt måttliga.
  8. Runstreaken har passerat 50 dagar nu och det känns att det är väldigt bra framförallt för psyket. En sund själ i en sund kropp och allt det där.
  9. Mina barn lär sig baka kakor av olika slag. Det är en bra utveckling.
  10. Vad gör du denna februaridag? Skriv en rad och berätta!