12 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

En bild från min instagramvecka då jag äntligen kunde visa upp Dalstorps kyrka. det blåser lite som ni ser… OCH JO! SHOUTOUT TILL MIN FRU SOM KLIPPT MIG!
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Föräldralediglivet lunkar vidare men idag ska jag faktiskt göra riktigt mycket i församlingens tjänst. Jag ska bemanna NITTORPS kyrka (vi har problem med värmen i Dalstorp så vi har bytt plats) mellan 10-12 för den som kommer för att be och ha andakt. Jag vet att det finns kantor och fastepsalmer, och möjlighet att tända ljus.
  3. Sen har vi också (utomhusträff) med konfirmanderna i Grimsås på eftermiddagen. Vi ska tala om att kristen tro har med ansvar för skapelsen att göra, titta på ett vindkraftverk på nära håll och sådant.
  4. En lite läskig sak med att åka ända till Grimsås är att det vid besiktningen visade sig att våra bilar har två helt brutna och en snart knäckt fjädringsfjäder. Jag ska köra med den som är helast men det blir skönt när den kan vara bytt.
  5. Den stora saken denna vecka är annars att jag bemannar kontot @svenskakyrkan på instagram och har delat med mig av olika bilder från min vardag som jag kunnat koppla på något sätt till min kristna tro. Det har varit väldigt roligt, framförallt då det lett till att jag fått be för folk eller svara på olika frågor i chatten. Gå gärna in och ta en titt.
  6. Det är roligt att försöka gå lite utanför förväntningarna och det blir väl också lite mer varierat när jag är hemma. Det har blivit bilder på solen, en eld, gasmacken, begravningskläder (i fredags var jag i tjänst en stund), löparkläder, odling, bilprovningen (!), vegomat (där blev det diskussion minsann), tvättmaskinen, bloggen, sopor och annat. Nackdelen är förstås att det hade varit fint att visa upp lite mer av Dalstorps församling. Jag hoppas jag hinner rådda ihop lite bilder medan jag sköter dagens sysslor. Nittorp och Grimsås borde åtminstone kunna komma med på bild på något sätt.
  7. Veckan har ju bara gått alldeles för fort. Jag hade gärna tagit en till på en gång. Jag hade ju tänkt ta upp lite tunga ämnen som skam och sådant också. Fast ok, jag hade ju en story om döden och begravningar. Det är ju också rätt tungt.
  8. Min fru är väldigt bra på att göra fint här hemma. Nu har vi kommit en bra bit på vår rumsrockad.
  9. Jo jag sprang en mil häromdagen. Det har jag nog egentligen bara gjort en gång förut, när jag var med i rådalunken 2011 eller så. Nu var det med löparvagn och så tog jag paus på ica. Tyvärr fyllde jag på under vagnen med alldeles för mycket tung mat innan jag sprang upp hem. Det fick jag ångra.
  10. Lillen klättrar på allt från morgon till kväll. Ville bara få det sagt. Skönt att han kan få rasta sig lite mer ute nu i det mer lättvindiga vädret.
  11. Dagens favorittext är den om Jakob som brottas med Gud. Jag bloggade om den 2012 vid denna tid ”Om flykten och den kämpande tron” och om det blir någon slags predikan idag tänkte jag ta från den texten. Den håller tycker jag.
  12. Vad gör du idag? skriv en rad och berätta (och välkommen om du hittat hit via instagram!)!