9 blandade tankar på PINGSTDAGEN!

Ny söndag, nya blandade tankar!

Faktiskt ett pingstmotiv? Pingsten har en av sina rötter i den judiska festen för att fira förbundet från Sinai.
  1. Glad söndag, och glad pingst kära läsare!
  2. Jag skrev PINGSTDAGEN med extra stora bokstäver mest för att jag själv ska fatta att det är pingst nu. Det känns väldigt overkligt nu, det normala brukar vara att vi har en stor pingstvårfest i församlingen. Gläds ändå över att smittonivåerna verkar gå ner och hoppas att det är den sista striden vi ser nu.
  3. Jag har kommit ur karantänen nu för egen del och efter några symtomfria dagar kan jag åtminstone handla på ica och så igen. Stora delar av familjen är fortfarande i karantän i och för sig men det ser ut som att fler kan vara klara med coviden helt de närmaste dagarna. Glad och tacksam att det varit så lindrigt för de som varit sjuka.
  4. Min fru sprang en mil för första gången igår. Det är jag stolt över henne för. Det är också väldigt skönt för egen del att vara igång med springandet igen.
  5. Pingstens ärende är att påminna om att Gud verkar i världen och i människor med sin heliga Ande. Må du få kraft, vishet och livsmod för den här dagen och nästa!
  6. Mitt byte av tjänst blev plötsligt verkligare då jag nu har datum på både avskedsgudstjänst i Dalstorp och välkomnande i Åsunden. Känns märkligt overkligt efter ett år nästan helt utan gudstjänster. Kan man tro att det verkligen blir så?
  7. Nästa vecka ska jag i alla fall leda gudstjänst för då blir det konfirmationsgudstjänst, livesänt på nätet med endast konfirmander och ledare på plats i kyrkan men ändå!
  8. Som du kanske sett har det plötsligt blivit trendbrott på bloggen med en rad bloggposter under veckan som gått! Mest om olika böcker jag läst iofs.
  9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!