8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Pingstbild med Guds Ande som kommer ner över apostlarna. Idag ber vi för att Guds goda Ande ska leda konfirmanderna på alla deras vägar.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Det är heliga trefaldighets dag och det är konfirmationsdag i Dalstorp. Klockan 11 ringer klockorna för starten på vår gudstjänst. Den är förvisso digital så det är bara konfirmander och ledare på plats i kyrkan men jag hoppas att det på alla sätt ska bli en välsignad stund för ungdomarna och att de få ana Guds goda närvaro.
  3. Känns förstås knepigt att ha det så här bara någon dag innan restriktionerna för samlingar förändras men det är som det är med det.
  4. Vårt äppelträd blommar otroligt vackert nu. Vid en snabb blick ser det stilla ut men fäster man blicken ser man att hundratals små insekter far omkring bland blommorna. Ju mer jag fått lära mig om biologin bakom desto vackrare blir allt det där.
  5. Idag är det också en liten livesänd invigningsgudstjänst i Gällstad i min ”nya” kyrka som blivit ombyggd med församlingshem inne i kyrkan. Jag ska vara med på en andra invigning med mer folk och fest i september senare.
  6. Det är alltid mycket man kan vara nervös för på en konfirmation. Nu har en hel del av de sakerna fallit undan eftersom det känns rätt avskalat med så få på plats i kyrkan men i gengäld kan man ju alltid oroa sig över hur tekniken kommer fungera.
  7. Mördarsniglarna blir större för var dag som går. Idag fick jag lära mig att kopparorm gärna äter sniglar men jag tror inte det är någon hållbar strategi att ha såna på tomten.
  8. Hur har du det idag? Skriv gärna en kommentar och berätta!