10 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

På det här fina allövet vid vår parkering har jag identifierat skalbaggen allövbagge (duh) och jag tror att det här är de små små fina äggen den lagt.
  1. Glad söndag och glad midsommar kära läsare!
  2. Midsommarhelgen är en ganska konstig helg tycker jag och det är ju som det är att stora helger är ganska dubbelbottnade för många. För mig tror jag faktiskt att det blir tydligare med mycket sådant när helgen liksom inte har någon plats i kyrkoåret. Annars kan man ju känna att man firat ordentligt oavsett bara man varit i kyrkan.
  3. Idag ska min fru iväg och leda gudstjänst på olika håll. Själv ska jag springa omkring i Börstig medan barnen rider på ponnyer där. Roligt för dem och roligt för mig att få springa på andra stigar än runt på de vanliga här hemma.
  4. Nu har sommarorienteringen kommit igång med hitta ut och naturpass och allt sådant. Det är väldigt roligt tycker jag. Igår kom jag till nya trakter ner mot Marbäck och det är så mycket bra på en gång. Både skattjakt och upptäcksfärd i ett och så ser man ju mycket fint när man är ute.
  5. Nu har jag alltså snart varit hemmapappa i snart ett halvår. Det är inte många stunder över får man säga och tiden går rysligt fort. Fantastiskt och utmattande i olika grader av blandning. Konstigt att det redan är halvvägs.
  6. Och om två månader ska vi flytta (inom staden). Det börjar också dyka upp lite mer verkligt vid horisonten.
  7. Dagens bild är vad jag tror borde vara äggen som allövbaggarna på albusken utanför lagt. Väldigt fin färg och näpen storlek.
  8. Nästa vecka ska min fru ha lite semester. Hoppas på att få träffa min bror och hans barn och att sova i skogen.
  9. Jo, och så ska jag få min första vaccinspruta på torsdag. Det känns ju som en milstolpe.
  10. Vad gör du idag och hur har du det så här på sommaren? Skriv en rad och berätta!