8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Du kommer aldrig se likadant på europakartan efter detta? Väldigt blandad bild. Källa internet.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. De blandade söndagstankarna är återigen på en söndag och det känns ju bra efter veckodagsförvirring en tid nu. Idag kommer vi nog sitta i kyrkbänk igen också i Ulricehamns kyrka. Tionde söndagen efter trefaldighet och evangelietexten är om Jesus som den sanna vinstocken. Han säger ”förbli hos mig”, det är det viktigaste att slå vakt om. Så kan man bära frukt av bara farten säger han (typ).
  3. Sommarvardagen fortsätter med skördande på odlingarna (och en väldig massa grönsaksätande), korsordslösande och lite kakorientering (medhavda kex som muta vid varje kontroll vi hittar för att barnen ska tycka om det). Lite mer ovanligt att vi var på konsert med vänner en kväll, med Sofia Karlsson i Huskvarna.
  4. Jönköping är lite som ett coolare Ulricehamn på något sätt med proportionerligt större sjö och stad.
  5. I veckan ska jag faktiskt arbeta lite i Dalstorp. En konfirmandåterträff får man kanske kalla det för gruppen är ju redan konfirmerad. På Kuvarp. Sedan återstår bara överlämning och avskedspredikan.
  6. Var på hitta-ut-kontroller och hamnade på ett ställe där en husägare satt upp skylt om privat väg för att hålla folk borta men det var en helt vanlig skogsväg som inte ens ledde till någon tomt. Jag blir så sur när folk försöker kringgå allemansrätten utan att det ens syns några vettiga skäl. Blir väl tvungen att ta den vägen så ofta jag kan nu då som markering.
  7. Sommarlovets slut är nu nästan i sikte. Hoppas barnen kan njuta av de sista dagarna också utan stress.
  8. Hur har du det nu på sommaren? Skriv en rad och berätta!