9 blandade tankar på onsdagen

Ny onsdag, nya blandade tankar.

Herr mafrodit och fru mafrodit parar sig.(Alltså två mördarsniglar. De är ju hermafroditer)
  1. Jag får än en gång konstatera att de blandade söndagstankarna är försenade men då får jag väl önska dig en glad onsdag då!
  2. Att det blev så beror på att vi nu haft de mest hektiska flyttdagarna och en massa kånkande och fixande från morgon till kväll. Kanske beror det ännu mer på att vi varit utan internet hemma tills nu och det blir liksom en sak för mycket att hantera. Nu är vi i alla fall bosatta på min barndoms fredriksberg igen i Ulricehamn. Från att ha bott i andra änden på stan de senaste sex åren.
  3. Man kan ju konstatera att vi nog varit rätt trångbodda länge och nu tror jag alla barn ska få plats att bo med lite privatliv så länge de bor hemma med oss. Återstår bara att göra ett hem av det nya.
  4. När vi hämtade flyttkärran i Dalstorp fick jag de första lilla lasset kört, med mina boklådor från kontoret i Dalstorp till det i Gällstads kyrka. Och på söndag ska jag avskedspredika. Kom gärna till Dalstorps kyrka klockan 10 om du kan och vill.
  5. Jag har ju knappt skrivit en predikan sen förra påsken då pandemin stängde kyrkorna och är lite villrådig med vad jag vill ha sagt en dag som denna. Viktigast är förstås att få säga tack. Hoppas få lite skrivro här i flyttröran innan helgen.
  6. Det väcks ju också en hel del tankar på vad en präst egentligen ska åstadkomma i en församling och vad en församling är. I Dalstorp har jag varit så väldigt mycket mångsysslare och det har ju varit roligt på många sätt, kanske lite spretigt på andra. Jag tycker själv att motsatsen, att hålla väldigt mycket på vad som är ett jobb en präst, vore värre för mig.
  7. Jag träffade både arbetskamraterna och min efterträdare Monica också i veckan. Det var väldigt roligt.
  8. Nu i flytten tänkte jag också på den här gamla dikten från när vi var på bb för några år sedan: ”Hemresedagen”
  9. Hur har du det nu mitt i veckan? Skriv en rad och berätta!