9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

1. Glad måndag kära läsare!
  2. Igår avskedpredikade jag och blev avtackad i Dalstorps kyrka. Det var förstås en väldigt speciell dag för mig och känslosamt. Och liksom lite extra märkligt att dessutom kliva in från 8 månader föräldraledigt och predika igen och leda en gudstjänst. Frågar ni mig så blev det en väldigt fin gudstjänst och jag fick se många bekanta ansikten och höra många vänliga ord.
  3. Som präst är jag ju väl medveten om betydelsen i ritualer och det blir ju också tydligt nu. Viktigt både för mig och församlingen tror jag. En särskild hälsning här till dig som var med, det betyder mycket för mig.
  4. Själva predikan i avskedspredikandet kommer här på bloggen imorgon. Som i gamla dar typ.
  5. Efter att ha sett på bilder från tillställningen tänker jag att jag nog får övertala min fru att maskinklippa mig innan jag börjar på min nya tjänst i veckan. Fast man kan ju kanske vinna på att se lite yvig ut som präst?
  6. Vårt nya hem börjar se ganska mycket ut som ett hem och vara ganska säkert för barn.
  7. I går eftermiddag lyckades vi också fånga kantareller i skogen och så till min fasa hitta en massa kållarver i våra odlingar som äter på en massa grejer. Får kolla mer idag. Hoppas det är rätt ok läge.
  8. I veckan som kommer är det digitalt prästoch diakonmöte och så var ag plötsligt tillbaka i mitt kära skarastift. Nu är väl egentligen grejen med prästmöten att man ska mingla runt och hälsa på folk och det är väl svårt nu tror jag men jag och min fru får i alla fall träffas med våra nya kollegor i pastoratet.
  9. Hur har du det? Skriv en rad och berätta!