8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Blandad skylt vid amerikansk kyrka.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Idag får det nog bli hemmafronten för min del medan min fru är iväg och leder olika gudstjänster. Det är fortsatt mycket att greja med i huset förstås men inget man kan räkna värst mycket med att hinna när man ska passa småbarn också så det är nog främst det dagen består i.
  3. Förra veckan avskedspredikade jag ju, och i veckan har jag varit på diakon och prästmöte digitalt för Skara stift där jag nu är tillbaka. Första arbetsdagen var det också konfirmandinskrivning och det är ju en speciell känsla att informera en massa folk innan man egentligen vet något själv. Trevliga kollegor hursomhelst.
  4. Nästa söndag ska jag predika i Gällstad och det är tydligen dessutom sammanlyst gudstjänst för hela pastoratet. Inte för min skull tror jag utan snarare för att kyrkan blivit ombyggd och invigs. Välkommen om du har möjlighet.
  5. Lyckades plocka lite lingon också igår. Hoppas det blir mer i veckan.
  6. Enheten i Kristus är denna söndags tema. Jag tänker på ett samtal med några från equmenia där de pratade om hur relationen till svenska kyrkan gradvis mjukats upp genom årtiondena. Numera är det ju en helt absurd tanke att vi skulle motarbeta varandra. Vi behöver verkligen varandra.
  7. Att sluta i en tjänst är på ett sätt väldigt svårt känslomässigt för det är så mycket avsked i det men å andra sidan fick jag ju höra mycket uppskattning och det är ju fint. Att börja på en ny tjänst är ju roligt men det är också lite skrämmande för att jag tänker mycket på vad de kan ha för förväntningar på mig.
  8. Hur har du det just nu? Skriv en rad och berätta!