7 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Glada målade barn.
  1. Glad måndag kära läsare! En händelserik helg har gjort att det fick bli först nu det kom en blandade tankar-post.
  2. I helgen har vi varit på familjeläger med församlingen. Det väckte många minnen, dels för att det visst alltid blir det av att komma tillbaka till platser i skaraborg, i det här fallet Flämslätt. Och dels för att senast vi var på familjeläger hade vi väldigt mycket färre och väldigt mycket yngre barn och då kan man få minnas livet som det var då.
  3. Fast det var också rätt likt för lillen var ju vild som vanligt så den där klassiska känslan av att vara med på något men i själva verket mest kämpa för att hålla koll på småbarn så man inte riktigt hinner prata med någon var ju stark.
  4. Igår var också dagen då Gällstads och södra Säms kyrka blev återinvigd med full församling. Jag predikade där för första gången och blev välkomnad i församlingstjänsten. Det blir nog bra det här.
  5. Predikan kommer här på bloggen i vanlig ordning förstås.
  6. Jag har röstat i kyrkovalet i förväg nu. Varje gång det är kyrkoval hoppas jag att det ska ha hunnit komma ett bättre system till nästa gång. Det här är inte ett kyrkligt sätt att vara kyrka.
  7. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!