8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Ett huve stort som mitt eget.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Om jag hade predikat idag hade jag satsat på att titta närmare på den gammaltestamentliga texten där Aron gör guldkalven åt israels folk. Temat i psalmboken är ”rik inför Gud”. Nu ska jag inte predika men det tål att tänkas på vad det betyder. Jag tänker att temat kan handla lika mycket om hur vi ser på vad som är värdefullt och hur vi ser på varandra.
  3. Jag och stora delar av familjen har gjort något oväntat och anmält oss till ett löparlopp om några veckor i Borås. Känns roligt och skrämmande.
  4. Helgen går i tapetseringens tecken. Det är fint när rum förnyas och ännu finare blir det när vi kan flytta in saker i rummet igen så de inte dräller överallt. Särskilt gärna vill man ju ha kläderna i garderober snarare än i kassar.
  5. Jag jobbar också vidare på min bana som cykelmekaniker. Just nu har jag hunnit till att grejer är isärplockade och de nya delarna inte passar ihop så det går väl som förväntat.
  6. Äter kål gör vi förstås varje dag och varje stund.
  7. Jo förresten! Det kan ju hända att det kommer nya läsare hit till bloggen nu som bor i Åsundens församling. Varmt välkommen till bloggen vill jag ju säga i så fall (och till dig vart du än bor som också hittat hit på sistone!). Här delar jag mina tankar om stort och smått. Det har varit skralt med innehåll sedan lillen började gå men det vänder väl förr eller senare.
  8. Hur har du det nu? Skriv en rad och berätta! Och kanske ge dig till känna om du inte skrivit någon kommentar tidigare!