8 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Den heliga ärkeängeln Mikael strider mot djävulen. Tror det här är en koptiskt bild?

1, Glad söndag kära läsare!

2, Idag är det änglarnas dag, eller Mikaelsmäss, i våra kyrkor. Min fru ska iväg och predika men jag hålla mig hemma med ett antal förkylda barn, varav ett gärna skulle varit med och sjungit i ytterligare en annan gudstjänst idag.

3. Häromnatten hade vi en i stort sett sömnlös natt då lillen var täppt och ledsen. Det är väldigt sällan nuförtiden som det blir så mycket vakande (denna gång komplett med nattlig vandring med vagnen så att resten av huset skulle få sova) men ibland får man alltså känna på.

4, Cykeln som jag skrev om senast är fortfarande isärskruvad tyvärr i väntan på nån hjälp med att få ihop den igen.

5. Däremot har det gått framåt med huset för nu har vi golv igen i alla rum och snart kläder i garderober istället för i kassar. Det är livskvalitet det.

6. Apropå att lägga golv så minns jag i studierna när vi fick beskrivet för oss hur en neurotisk person fungerar. Då har man en massa stök i sitt rum (sitt liv) men istället för att städa lägger man på ett nytt golv över problemen. Och sedan upprepar man proceduren. Det funkar ju ganska bra ett tag men till slut blir det ju svårt att få plats i det där huset…

7. Nästa vecka ska det bli konfirmandläger med nya kollegor på ny plats. Jag återanvänder förstås så mycket jag kan av hur vi brukat göra i Dalstorp ändå.

8. Hur är din söndag? Skriv en rad och berätta!