9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

1. Glad måndag kära läsare!
  2. Återigen kom de blandade tankarna på måndagen. Helgen har varit fin, vi har till och med fått besök av goda vänner och idag ska ytterligare en vän komma hit. Det har verkligen inte hört till det vanliga under pandemin.
  3. Barnen har till slut fått lov att gå ut och vara monster på byn. Man vänjer sig vid detta med halloween också tydligen.
  4. Igår var det ju annars reformationsdagen också, vilket jag hade missat om inte Martin W påmint mig. Det hade jag väldigt klart i minnet för några år sedan då jag hade mitt stora Lutherbildprojekt.
  5. Igår på söndagen var det ledigt men idag på måndagen ska jag märkligt nog arbeta. Idag är det konfirmander hela dagen i Grönahögs församlingshem. Vi ska gå igenom en massa bra saker. Skapelsen, synden och vem Gud egentligen är. Inga små ämnen den här gången (heller).
  6. Efter flera bloggposter på sistone där Tabitha i apostlagärningarna figurerat så tror jag det var hennes helgondag i östkyrkorna häromdagen och jag kom över den här fina ikonen som illustrerar idag!
  7. Vi har kört bil på el i flera dagar nu. Tydligen var vår laddbox superklen men det ska nog bli bra till slut.
  8. Nu har vi bärgat hem all spetskål och brysselkål. Resten får stå kvar så tar vi lite i taget. Igår satte jag vitlök inför vintern. Odlingen lever vidare.
  9. Hur har du det? Skriv en rad och berätta!