9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Väldigt blandad bild från medeltiden. Vet inte riktigt vad den föreställer men den påminner ju om minst ett svenskt ordspråk.
  1. Glad måndag kära läsare!
  2. Igår på söndagen firade vi gudstjänst allihop i Ulricehamns kyrka och två av barnen sjöng med sina olika grupper.
  3. Jag har skrivit mycket här genom åren om de här söndagarna kring domssöndagen. Det är på sitt vis en väldigt fin tid, även om jag tycker det är ganska skönt att inte predika så mycket just nu för det är inte lätt direkt.
  4. I lördags hade jag för första gången ett dop i Ulricehamns kyrka som ju är min kyrka där jag vuxit upp. Det kändes märkligt och mäktigt.
  5. Jag och mina syskon har med förenade krafter ordnat med födelsedagsfirande för pappa också i lördags. Det har varit mycket mail hit och dit och sedan föll ju faktiskt bitarna på plats riktigt bra.
  6. En udda barnaktivitet på kalaset var att jag fick visa dem var det fanns en död och uttorkad fladdermus. Stor succé tycker jag.
  7. På tisdag är det träff för domkapitelsval i Skara så det blir första tillfället på länge att träffa folk i stiftet öga mot öga. Det ska bli väldigt roligt.
  8. Också roligt att åka på domkapitelsval för man kan känna sig lite som någon klerk på 1400-talet eller något, det har så långa anor ju.
  9. Hur har din vecka börjat? Skriv en rad och berätta!