8 blandade tankar på (doms)söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

En del nagelbitande i bänkarna blir det nog när det är domssöndagspredikan?
  1. Glad domssöndag kära läsare!
  2. Den här dagen kommer mest att präglas av att min tredje dotter fyller 6 år idag. Då är det förstås väldigt stort att fylla år!
  3. Min fru ska iväg och leda gudstjänst i Redvägs kyrkor så jag kan nog rekommendera gudstjänstfirande där. Domssöndagen är för mig en allt viktigare del i kyrkoåret. Med fokus på Guds upprättande av skapelsen och det godas seger.
  4. Men någon gudstjänst hinner jag inte med idag. Nästa vecka däremot ska jag leda adventsgudstjänst.
  5. Jag har hittat ett ställe på internet där man kunde ladda ner och spela Red Alert och det kändes som en tidsmaskin till när jag var 15 år eller vad jag kan ha varit.
  6. Vi har fått hem en soffa efter mycket förlängd väntan på leverans. Nu har vi för första gången på länge en där alla i familjen får plats att sitta tillsammans.
  7. Det är en speciell tid nu en vecka före advent. Det är på något sätt mörkast nu innan utebelysningarna kommer på överallt. Sedan brukar det också kännas mörkare när julen är slut och det fortfarande är mycket mörker kvar. Kristus med ditt ljus kom, kom och hos oss förbliv.
  8. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!