9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Advent och Jesus rider in. Lustiga små figurer som tar emot? Och åsnefölet är visst något mindre än sin mamma?
  1. Glad måndag kära läsare! Och en god fortsättning på adventstiden!
  2. Det har varit en ganska händelserik helg. Bland annat har jag, vuxne karln, studsat runt med barnen på studsmatteland.
  3. Och igår ledde jag en adventsgudstjänst i Ulricehamns kyrka. Det blev så på något sätt, det hade kanske varit troligare att det varit i Gällstad eller någon annan av kyrkorna i Åsunden men nu blev det tillsammans med barnkörerna i Ulricehamn. Där sjöng också två av mina döttrar så det var ju fint att inte missa när de sjöng.
  4. Det var ändå rätt speciellt att tjänstgöra där för första gången på en gudstjänst. Jag är ju uppvuxen här och allt och har nött en hel del på bänkarna.
  5. Jag lägger väl ut min predikan här imorgon eller så, den var kort och enkel för tillfället men såna kan ju också få hamna på bloggen.
  6. På 1 dec ska jag återigen lämna hemmapappalivet för då ska jag vara präst på julkonsert med musikskolan. Det är också rätt speciellt för det är ju med en orkester jag en gång själv satt i. Det duggar tätt med såna här nostalgiska tillfällen nu tydligen.
  7. Det är inte utan att det känns att det är länge sedan jag predikade senast.
  8. Snön har kommit och barnen har lekt ute frivilligt i flera dagar. Det är bra det.
  9. Hur har du idag? Hur blir veckan? Skriv en rad och berätta!