9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Blandad bild Inför jul.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Det är andra söndagen i advent och vi tänker oss att gå på gudstjänst i församlingsgården. Nu när coronan är på frammarsch igen återupptas den tidigare lösningen att ha gudstjänst separat för barnfamiljer. Verkligen trist med smittutvecklingen (som är stor just i Ulricehamn) men ett fint sätt att fira gudstjänst.
  3. Livet som husägare går vidare med nya upptäckter. Efter att ha haft det rätt kallt här hemma ett tag så fick vi veta att man bör rensa filtren på luftvärmepumpen och plötsligt blev det mycket varmare.
  4. Igår fick vi vinterns första skidtur på golfbanan. Mycket snö och roligt på alla vis.
  5. Tänker ibland att jag kanske skriver för glättigt här. Det finns förstås bekymmer i livet också och kanske särskilt just nu men det är i regel saker som det inte är så lätt att skriva om utan att det blir fel på något sätt.
  6. Jag är nog rätt långt ifrån att kunna bli vidare kriminell. Häromdagen var vi och plockade en liten utegran i skogen och sedan blev jag jättenojig att den kanske stått utanför släktens skog. Väldigt skönt när mamma och pappa sa att det var inom markerna.
  7. Igår var jag med när min fru sprang med pannlampa i skogen för första gången. Det var roligt. Men oj vad jag missbedömde hur mycket snö det var med tanke på löparvagnen med lillen.
  8. Andra adventssöndagen har ju ”Guds rike” som tema. Det kan vara det bästa kyrkoårstemat över huvud taget.
  9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!