9 blandade tankar på måndagen

Ny måndag, nya blandade tankar!

Gott nytt år säger kosmonauten med hälsningar från kemisk industri och rymdprogram. Väldigt blandad bild.
  1. Glad måndag kära läsare! Det blev aldrig någon bloggpost igår. Det blev däremot ”Åsundengudstjänst” i Tvärred för första gången med barnkyrka och cowboysoppa ute efteråt vilket var både fint och ett tillfälle för mig att hälsa på lite fler församlingsbor.
  2. Predikan kommer på bloggen i morgon tänker jag mig.
  3. Jag har varit ganska svårt veckovill senaste veckan efter det långa jullovet och med helger mitt i veckan. Nu blir det snart mer vanlig skolvecka igen men idag är det faktiskt också ledigt för lärarfortbildning. Däremot börjar inskolningen på förskolan, vilket ju alltid är spännande.
  4. Den första ”riktiga” arbetsveckan i Åsundens församling drar alltså också igång nu och det verkar som att det finns att göra för kalendern har på något sätt fyllts på senaste veckan.
  5. En annan sak som fyller min tid är att pussla pussel (tog ett tag efter jul men nu är det igång) och samtidigt hindra lillen från att trilla ner från loftsängen intill.
  6. Julgranen står fortfarande grön i stugan och klarar sig nog till Knut utan problem.
  7. I morgon ska jag göra en skattkarta på jobbet. Tänker lite som i det klassiska spelet ”sjörövarön”. Tror ni konfirmanderna har spelat det spelet?
  8. Igår var luftvärmepumpen plötsligt omöjlig att få igång. Såg framför mig en kall morgondag och hann vara oroligt i ungefär tre minuter innan min fru frågade om kontakten var i och det visade sig att något barn dragit ut den.
  9. Vad gör du nu? Skriv en rad och berätta!