9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Blandad helgonbild, bokstavligt talat. Påven Cornelius från 200-talet.
  1. Glad söndag kära läsare! Det önskar jag er i alla fall, även om dagen förstås inte är så glad österut.
  2. Idag ska jag återigen få leda en ”åsundengudstjänst” i Tvärreds kyrka (kl 11, kom dit så ses vi!) och nu har vi dessutom barnkörer och annat igång och får servera kyrklunch som planerat så det känns väldigt fint.
  3. Det är inte vanligt att predika om prövningar på gudstjänster med många barn men tiderna är ju såna. Predikan kommer här imorgon i vanlig ordning.
  4. Jag har också gjort en liten reklamfilm för gudstjänsten till församlingens nya facebooksida och då känns det ju som i gamla tider igen med filmande och klippande och allt det. Ändå ett roligt hantverk att ha fått utveckla under pandemin.
  5. Jag har märkt att jag börjar lyssna på ekot på morgnarna för att se om världen står kvar och om Ukrainas president lever. Det är hemska tider verkligen.
  6. Samtidigt har vi haft en försmak av våren här med krokus i trädgården, framplockade cyklar och värmande sol.
  7. I veckan har också ännu en förkylning gått genom familjen och denna gång snabbt gått över igen. Helt sjukt många varv med sådant sedan november.
  8. I den här datorn har jag inga roliga bilder att sätta med och det brukar ju vara en blandad bild till. Jag fick googla helt enkelt. Den här mannen dök upp på ”random image of saint”.
  9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!